Acelera pyme. Aprén pas a pas com crear la teua pròpia botiga online
Si estàs pensant a ampliar els teus canals de venda i apostar pel comerç electrònic, en aquest post et vam mostrar què has de fer per a crear una botiga en línia. Descobreix-ho!Sabies que la primera venda de comerç electrònic es va realitzar en 1994? Des de llavors, el món ha canviat molt i el va imposar de la digitalització ha promogut, entre altres coses, que les vendes per internet s'hagen incrementat de manera exponencial.
El comerç electrònic, també conegut com a e-commerce, és el conjunt de compres i vendes que es realitzen per internet a través de plataformes digitals com a pàgines web, aplicacions, xarxes socials o marketplaces.
Actualment, és un sistema que es troba completament integrat en el teixit productiu del nostre país. De fet, segons un estudi, el 66,6% de la població espanyola ha realitzat alguna compra online.
Per això, és interessant que valores l'ampliació dels teus canals de venda, apostant pel canal de venda digital que, com t'expliquem a continuació, requereix que tingues en compte diversos aspectes però que, sens dubte, pot fer créixer el teu negoci.
Com crear pas a pas una botiga online
Si vols saber com crear la teua pròpia botiga en internet, segueix aquests passos!
- Planifica la seua implementació: estudia com vols que siga la teua botiga en línia. És a dir, tria si vols vendre tots els teus productes o només alguns, si vols unificar l'inventari del teu negoci o diferenciar-lo del de la teua botiga física i, finalment, si empraràs els mateixos recursos que uses de manera presencial o menys per al seu desenvolupament. Per a això, és fonamental identificar el teu públic objectiu i conéixer quins són els seus gustos. Per exemple, si prefereixen acudir a la teua botiga perquè viuen a prop o prefereixen l'enviament a domicili si viuen lluny.
- Registra la teua pàgina web i tria un allotjament: tria el nom que tindrà la teua pàgina web i que veuran els usuaris en entrar i navegar per ella. També, tria un proveïdor de serveis amb el qual crear la pàgina web i gestionar-la. Per al domini del teu web, intenta seleccionar un nom que siga igual o molt semblant al del teu negoci perquè els clients puguen trobar-te fàcilment. I, quant al proveïdor, pots localitzar fàcilment moltes opcions per a crear i gestionar la teua pàgina com poden ser HubsSpot, o SquareSpace entre altres.
- Dissenya la teua pàgina web: personalitza com vols que vegen els usuaris la teua pàgina web d'acord amb les característiques, funcions i recomanacions del proveïdor triat. Molts d'ells, ofereixen plantilles sobre les quals treballar i editar, de manera que el treball se simplifica. A més de proposar un disseny que desperte l'atenció dels consumidors, procura oferir eines útils –com un cercador de productes– i que siga accessible per a totes les persones, per exemple, triant un tipus de lletra que es llija fàcilment.
- Crea contingut: alimenta la teua pàgina web amb opcions i serveis complementaris que, a més de mostrar com són els teus productes i el teu negoci, permeten crear un interés afegit. Afig imatges o vídeos en 3D perquè el contingut siga visual i escriu posts explicant la història del teu negoci, com funcionen els teus productes, consells per a utilitzar-los o comparacions en funció de l'ús que vagen a fer els clients. En crear contingut, tindran oportunitat de conéixer-te, passaran més temps en el teu web i, a més, posicionarà millor en els cercadors. Tot són avantatges!
- Configura la botiga amb el catàleg i el servei de pagaments i enviaments: afig un apartat en el menú de la web que siga un accés directe a la botiga en línia. En ella, implementa eines que permeten als teus clients realitzar les mateixes accions que farien a la teua botiga física. És a dir, veure els productes, pagar i rebre els seus productes. Per a això, incorpora una passarel·la de pagament en la teua e-commerce i, una cosa molt important, assegura't que les dades de les persones que compren estiguen segurs. A més també podràs codis QR en el catàleg en línia perquè redirigir als clients a la fitxa del producte o servei.
També, gestiona com realitzaràs l'enviament. Si t'encarregaràs tu mateix, elabora una base de dades per a anotar totes les comandes. I, si contractaràs una empresa perquè s'encarregue, contacta amb ella per a traslladar-li la informació necessària. A més hauràs de tindre en compte que hi ha diferents tipus d'estoc: estoc propi (quan comptes amb el teu propi magatzem; l'estoc de tercers (consignació), i el dropshipping, entre altres.
Recorda que, en tots dos casos, és fonamental demanar les dades necessàries als clients, com el seu nom, adreça i telèfon de contacte, a més d'enviar-los un correu electrònic que confirme la seua comanda.
Crear la teua pròpia botiga online és un procés necessari perquè un alt percentatge persones realitzen compres a través de les botigues online. Sens dubte, és una cosa que t'ajudarà a implementar una nova estratègia de venda, augmentar les teues fonts d'ingressos i oferir als teus clients una forma pràctica d'adquirir els teus productes.
Estàs llest per a apostar per la digitalització? Aposta per una botiga online!